Ferrari 412 GT Automatic ~Ferrari Munsterhuis~

€ 89.500
Marge auto
Financier deze auto
  • Bouwjaar
  • 1987
  • KM-stand
  • 20.300
  • Brandstof
  • Benzine
  • Transmissie
  • Automaat
  • Kleur
  • Blauw
  • Carrosserie
  • Coupe
  • Aanbieder
  • Munsterhuis Sportscars
  • Locatie
  • HENGELO OV
  • Contactgegevens

Over deze Ferrari 412

  • Merk
  • Ferrari
  • Model
  • 412
  • Kenteken:
  • MC-89-57check
  • Km. stand:
  • 20.300 mi
  • Bouwjaar:
  • maart 1987
  • Carrosserie:
  • Coupe
  • Aantal deuren:
  • 2-deurs
  • Kleur:
  • Blu Sera Metallic (donker blauw metallic)
  • Bekleding:
  • Leder

Motor en transmissie

  • Brandstof:
  • Benzine
  • Vermogen motor:
  • 341 PK (250 kW)
  • Transmissie:
  • Automaat
  • Versnellingen:Aantal versnellingen:
  • 4-versnellingen
  • Cilinderinhoud:
  • 4.943 cc
  • Aantal cilinders:
  • 12

Verbruik, prestaties en emissie

  • Topsnelheid
  • 245 km/u
  • Acceleratie
  • 8,3 s

Gewicht en laadvermogen

  • Maximaal gewicht:
  • 1.810 kg
  • Gewicht (leeg):
  • 1.810 kg
Comfort
  • Lederen Bekleding
Opmerkingen

Deze zeer mooie Ferrari 412 Automatic verkeert in een perfecte staat. De 412 verving de 400i en introduceerde een reeks verbeteringen, waarvan de meest opvallende de hogere kofferbaklijn was, samen met een diepere voorspoiler om de aerodynamica van de auto te verbeteren. Andere interventies van Pininfarina waren onder meer herontworpen dorpelpanelen, carrosseriekleurige bumperinzetstukken, een gemodificeerd lichtmetalen wielontwerp, heldere indicatorlenzen en zwarte voorruit- en raamomlijstingen. In het voorjaar van 1985 werd de laatste evolutie van de door Pininfarina ontworpen 2 + 2-serie, die in 1973 met de 365 GT4 2 + 2 was begonnen, geïntroduceerd, met de presentatie van het 412-model op de Salon van Genève. De aanduiding van het 412-model verwees naar het slagvolume van een enkele cilinder, dus de V12-motor was in omvang vergroot tot 4943 cc, door een boring met een diameter van 1 mm en een diameter van 82 mm te combineren met dezelfde slag van 78 mm, en leverde een geclaimd 340 pk bij 6000 tpm. Net als bij de vorige auto's uit de 400i-serie was hij uitgerust met brandstofinjectie en was hij verkrijgbaar met een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een automatische transmissie met drie versnellingen. Op dit model was er echter geen externe badge om aan te geven dat een auto automatisch was, de staart-badge vermeldde gewoon 412, welke versnellingsbak ook was gemonteerd. De referentienummers van het motortype waren F 101 E 070 en 010, met chassistypenummers F 101 EL 170 en 110, respectievelijk voor de automatische en handmatige voorbeelden. In een oogopslag leek het erg op een auto uit de 400-serie, maar bij nadere inspectie bleek een ander wielontwerp, dat standaard een ABS-remsysteem omvatte, de eerste rijdende Ferrari die zo was uitgerust. Afgezien hiervan leken de mechanische indeling en elementen sterk op zijn voorgangers. Het model van dichterbij bekijken toonde een herziene achtervleugellijn die een minder uitgesproken helling naar de staart gaf, met een verhoging van de kofferdeksellijn, wat het voordeel had dat de bagagecapaciteit werd vergroot. De bumpers van de 412 hadden een carrosseriekleurcode en het ontwerp van de buitenspiegel was een groter, meer rechthoekig profiel dan dat van de laatste 400i-modellen, zonder het kleine emaille Ferrari-schild. Intern is het ontwerp van de stoel gewijzigd, samen met de bedieningsindeling op de middenconsole. Net als de 365 GT4 2 + 2 en de 400-serie was stuurbekrachtiging met stuur rechts of links beschikbaar, en opnieuw was er geen Amerikaanse marktversie. Evenzo werden de carrosserieën gebouwd in de Pininfarina-fabriek in Turijn, waarbij de volledig bijgesneden schalen naar Ferrari werden verzonden voor montage van de mechanische componenten. De productie van de 412 werd stopgezet in 1989, waardoor er een einde kwam aan een periode van zestien jaar voor wat in wezen een enkele carrosserievorm was. Dit was de langste productierun in de geschiedenis van het bedrijf, waarbij in totaal bijna drieduizend exemplaren werden geproduceerd van de verschillende typen. Tijdens de productierun werden in totaal 576 exemplaren van het 412-model geproduceerd, in het chassisnummerbereik 56275 t / m 82153. Het zou nog drie jaar duren voordat een 2 + 2-model opnieuw verscheen in de Ferrari-rangecatalogus, met de 456 GT, en bijna zeven jaar voordat automatische transmissie opnieuw beschikbaar zou komen op een Ferrari. Er werden slechts 306 automatische versies gebouwd. Neem voor meer informatie contact op met: Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl Koen van de Riet k.vdriet@munsterhuis.nl Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl Of bel +31 (0) 74 2555370 of kom langs in Hengelo

Contact aanbieder

 
 
 
 


  • Munsterhuis Sportscars
  • Goudstraat 31-49
  • 7554NG HENGELO OV
Bereken de leasetermijn bij onze partner Autokan

Ferrari 412 GT Automatic ~Ferrari Munsterhuis~
€ 89.500
Liever persoonlijk contact?

Autokan maakt je wens voor een nieuwe (bedrijfs)auto mogelijk! Heb je vragen? Bel of WhatsApp ons gerust.

  • Heldere informatie over autofinanciering met een voor jou zo gunstig mogelijk rentetarief.
  • Bij vragen geven onze ervaren adviseurs direct duidelijkheid.
  • Telefonische ondersteuning bij het in orde maken van jouw autofinanciering.
Zekerheden en garanties