Aston Martin DB9 5.9 V12 Touchtronic | Nieuw staat | NAP | Zeer lage km-stand

€ 49.990
Marge auto
Financier deze auto
  • Bouwjaar
  • 2005
  • KM-stand
  • 66.669
  • Brandstof
  • Benzine
  • Transmissie
  • Automaat
  • Kleur
  • Grijs
  • Carrosserie
  • Coupe
  • Aanbieder
  • Garage Caspers B.V.
  • Locatie
  • EELDE
  • Contactgegevens

Over deze Aston Martin DB9

  • Merk
  • Aston Martin
  • Model
  • DB9
  • Kenteken:
  • 67-RB-VXcheck
  • Km. stand:
  • 66.669 km
  • Bouwjaar:
  • februari 2005
  • Aantal zitplaatsen:
  • 4
  • Carrosserie:
  • Coupe
  • Aantal deuren:
  • 2-deurs
  • Kleur:
  • Grijs metallic
  • Bekleding:
  • Half leder / alcantara

Motor en transmissie

  • Brandstof:
  • Benzine
  • Vermogen motor:
  • 458 PK (336 kW)
  • Transmissie:
  • Automaat
  • Versnellingen:Aantal versnellingen:
  • 6-versnellingen
  • Cilinderinhoud:
  • 5.935 cc
  • Aantal cilinders:
  • 12

Verbruik, prestaties en emissie

  • Gemiddeld verbruik:
  • 16.5 l/100km (1 op 6,06)
  • Verbruik stad:
  • 24.9 l/100km (1 op 4,02)
  • Verbruik snelweg:
  • 11.7 l/100km (1 op 8,55)
  • Topsnelheid
  • 300 km/u
  • Acceleratie
  • 5.1 s
  • CO2-emissie:
  • 394 g/km
  • Energielabel:
  • G-label

Gewicht en laadvermogen

  • Gewicht (leeg):
  • 1.775 kg
Comfort
  • Audio
  • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Cruise Control
  • Lederen Bekleding
  • Lichtmetalen Velgen
  • Navigatiesysteem
  • Park Distance Control
  • Parkeersensor achter
  • Verwarmbare voorstoelen
Exterieur
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Lichtmetalen velgen 19"
Interieur
  • Startonderbreking
  • Voorstoelen verwarmd
Overige
  • Audio-installatie
Opmerkingen

Wij bieden deze zeer nette Aston Martin DB9 5.9 V12 Touchtronic uit 2005 aan. Geschiedenis. Er zijn weinig merken die zo veel ups en downs hebben gekend als Aston Martin. Het deftige Britse merk is in zijn 100-jarige geschiedenis zes keer failliet gegaan, en nóg vaker van eigenaar gewisseld. In het begin is het vooral de Britse adel die Aston Martins koopt, tot in 1964 de James Bond-film Goldfinger verschijnt. Daarin rijdt Sean Connery in een DB5, voorzien van handige snufjes als een schietstoel en mitrailleurs die verstopt zitten achter de grille. Vanaf dat moment staat het merk wereldwijd op de kaart. Maar in de jaren '70 en '80 lopen de verkopen niet altijd even lekker, en zodoende wordt het merk in 1987 overgenomen door Ford. De Amerikanen zullen daar de eerste jaren nog weleens spijt van hebben gehad, want erg goed gaan de zaken in Newport Pagnell dan nog bepaald niet. Zo worden er in 1992 wereldwijd slechts 46 auto's verkocht. Het tij keert met de komst van de Aston Martin DB7 in het jaar daarop. Hoewel er onderhuids sterk verouderde techniek van de Jaguar XJS uit de jaren '70 zit, weet hij met zijn sexy lijnenspel veel mensen te verleiden. Inmiddels behoort het merk tot de deftige Premier Automotive Group van Ford, naast Jaguar, Land Rover en Volvo. Er is weer geld en daar maakt Aston Martin dankbaar gebruik van. Onder leiding van Ulrich Bez, een Duitser die bij Porsche in de jaren negentig de 911 verder ontwikkelde, is er in Gaydon een compleet nieuwe fabriek uit de grond gestampt en wordt er aan nieuwe modellen gewerkt. Zoals de AM V8, die het de 911 moeilijk moet gaan maken. En de twaalfcilinder DB9, die als zware taak heeft de succesvolle DB7 op te volgen. We kunnen met overtuiging zeggen dat het ze op werkelijk elk vlak is gelukt. De DB9 is zo ontzettend mooi, simpel, elegant, slank... bloedmooi. Ook het interieur zou je zo kunnen omschrijven. Geen overbodige dingetjes of vakjes, alles schitterend gestikt met hoogwaardig leer, een fijne rijders positie.. perfect! Een ontwerp wat met de tijd mooier en mooier wordt, een tijdloze Gran Tourismo De hemelse V12. Wetenschappers beweren dat je de tijd niet stil kan zetten en teruggaan in de tijd, maar bij het starten van deze V12 staat de tijd toch echt even stil en vergeet je alles om je heen. Je kan je maar op één ding focussen, dat hemelse geluid! Het is een diep, licht grommend geluid, Dit is een blok met een gouden keeltje, die al bij stationair lekker klinkt. Maar het lijkt wel alsof er een lineair verband is tussen de toeren per minuut en een nog lekkerder geluid! De zesliter twaalfcilinder gedraagt zich gelukkig niet nerveus en hitsig, hij luistert goed naar de baas. De 457 paarden staan te trappelen om losgelaten te worden, wachtend op het startschot. De manier waarop de V12 zijn prestaties levert, lijkt op die van een grote turbinemotor. Heel wat anders dan de twaalfcilinders van Ferrari, die lijken qua karakter eerder op een vulkaanuitbarsting. De Aston-V12, die overigens bij Ford in Keulen gebouwd werd, is een en al brute kracht. Dat blijkt ook uit zijn riante koppel van 570 newtonmeter, bij 5.000 toeren per minuut. Nieuwstaat De wagen heeft in zijn leven nagenoeg altijd binnen gestaan en is mede daarom in topconditie. De onderhoudsgeschiedenis is uiteraard inzichtelijk. Bent u opzoek naar een DB9 in nieuwstaat?! Dan is dit de ideale auto voor u! Vragen, bezichtiging of een proefrit? Neem dan gerust contact op met Garage Caspers voor de mogelijkheden. Tot ziens, bij Garage Caspers!

Vind hier de kosten van je leasetermijn

Zekerheden en garanties

Contact aanbieder

 
 
 
 


  • Garage Caspers B.V.
  • Burg. J.G. Legroweg 94
  • 9761TD EELDE
`